Actuele wachttijd: 20 weken
Bijgewerkt op: 25-10-2023
Aanmelden
Voordat u op onze wachtlijst geplaatst kunt worden voor een intake, hebben wij een verwijsbrief nodig. Deze kan uw huisarts naar ons versturen via Zorgdomein. Medisch specialisten en jeugdartsen mogen ook doorverwijzen.
Wanneer wij de verwijsbrief hebben ontvangen, krijgt u van ons een e-mail met de behandelovereenkomst en het intake formulier. Nadat wij deze ingevuld retour hebben gehad plaatsen wij u op de wachtlijst.
Hierboven ziet u onze actuele wachttijd, wij plannen 8 weken van te voren een intake in. Het secretariaat zal dan per mail of telefoon contact met u opnemen.
Afhankelijk of u een verwijsbrief heeft voor SGGZ of BGGZ plannen wij ook een 2e intake gesprek, daarna volgt een advies gesprek. Tijdens het advies gesprek wordt het behandelplan opgesteld en wordt u geïnformeerd welke behandelaar u wordt. Deze intake afspraken worden óm de week gepland. Uw behandelaar neemt na het advies gesprek contact met u op voor het inplannen van een eerste afspraak.
Meer informatie betreft de intake vindt u in ons professioneel statuur onder het kopje contact.
Tot uw eerste intake afspraak bij ons, valt u onder de verantwoordelijkheid van uw huisarts.
Onze behandelmethoden
Bij vroegkinderlijk (complex) trauma en hechtingsproblematiek maken we onder andere gebruik van:
- kortdurende psychodynamische psychotherapie(KPT)
- mentalization based psychotherapie (MBT)
- schematherapie
- transference focused psychotherapie(TFP)
- cognitieve gedragstherapie(CGT)
- lichaamsgerichte therapie
- mindfulness
- EMDR
- vaktherapie
Omdat bij de behandeling van complex trauma en hechtingsproblematiek non-verbale interventies van essentieel belang blijken te zijn, hebben we gekozen voor een natuurrijke omgeving, waar het accent ligt op beweging, zintuiglijkheid, lichamelijke sensaties, het bieden van veiligheid en het versterken van het mentaliserend vermogen. De inzet van dieren, zoals honden en paarden is daarbij een belangrijk hulpmiddel gebleken.
Soms is het niet altijd nodig om face to face contact te hebben met uw behandelaar. E-health/ blended care biedt u de mogelijkheid tot ondersteuning op afstand van uw behandelaar.
Een afspraak afzeggen
Kunt u niet op een afspraak komen? Zegt u de afspraak dan minimaal 24 uur van tevoren af. Dan kunnen wij in de vrijgekomen tijd iemand anders helpen. Dit kunt u doen per telefoon op 0577-461040, bij de secretaresse of met een bericht op de voicemail. Of per email op info@spelpsychologenputten.nl Wij nemen dan contact met u op. Volgens de richtlijnen van de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA) worden afspraken die niet tijdig worden afgezegd, geregistreerd als “no-show” en niet door de zorgverzekeraar betaald.
No Show tarief €75,-
Kosten
Onze zorg wordt vergoed vanuit de basisverzekering, houdt u rekening met uw eigen risico. Het eigen risico is een afspraak tussen u en uw verzekeraar en zal elk kalenderjaar opnieuw ingaan. Deze eigen risico kosten moet u dus wel betalen (voor zover opgebruikt).
Voor 2024 hebben wij met alle verzekeraars een contract.